ny pyssleblogg funnen

Det är inte så ofta som jag surfar förbi en pysselblogg där jag faktiskt gillar sakerna som pysslas. Men idèerna på   fixa&dona tilltalar mig, ibland blir det lite för stilrent för min smak (I love kitsch) men det finns många bra tips och trix. Jag gillar speciellt den här idén:
image82
foto: fixaodona.blogg.se

Så enkel idé, blir så piffigt. Det är alltså bara en upp och nervänd kopp som är fastlimmad under en tallrik. Jag ska nog göra min egen rosa variant inom snar framtid.

Ja, jag måste pyssla lite mer snart, typ nu! Har haft en pysselsvacka den senaste veckan, jag bara surfar och är trött på kvällarna och på dagarna får jag absolut inget gjort då min son tar all tid. Men nu känner jag mig så inspirerad, det börjar klia i pysselnervern, ni vet den som sitter mellan tummen och pekfingret och längst ut på pekfingrets topp.

 Men när jag tänker efter har jag visst pysslat, jag har ju stickat fler kedje halsdukar, de tar lite tid, några kvällar styck. Men nu behövs det göras något nytt. Jag väntar på att min man ska ta med sig dragkedjor från pysselrummet i Gent, det är det som är nackdelen med att bo lite här och var, sakerna är spridda och man behöver alltid det som är där man inte är. Om han mindes att packa ner dem så får jag dem snart, han landar om en timme eller så. Så imorgon kanske jag kan göra den dära lackväskan jag klurat på i några veckor. Åå, den kommer att bli så snygg! Trekantig ska den bli och multifunktionell. Kanske ska börja klippa ut den redan nu, så att jag kan sy den i morgon, Ja, det gör jag!


Evasleva:

Hejhej!
Du är utmanad på
min blogg!
Förövrigt borde du fixa facebook nu när jag har tagit det stora klivet :)

kajsa:

måste jag? jag hatar kedjebrev!

Kommentera inlägget här: