julgodis

Jag blev inspirerad av evasleva att göra lite julgodis. Själv är jag inte så mycket för godis, skjut mig inte för den kommentaren, det är sant, jag tror det beror på mina känsliga tänder. Men jag vet hur mycket min syster gillar kola och eftersom jag skulle träffa henne i söndags så rörde jag ihop en sats nötkola. image196
Som jag slog in i julpapper. För att inte pappret ska få fula flottfläckar slog jag ine dem i ett lager bakplåtspapper först (det man just använt ska ju ändå slängas). Fint blev det och juligt.
image197
Så fick jag då användning för den fina lådan jag just dekorerat. Sen när jag träffade syrran påminndes jag av att hon är nötallergiker, typiskt! och den andra syrran hon gillar inte honung, typiskt igen. Så nu ligger de här och skäms i sin låda, själv är jag fortfarande täppt och känner ingen smak, alltså helt onödigt att äta godis. Tur att min godisgris till karl kommer hem imorgon.
Kategori: mat
katarina:

fan vad goda de var!
synd för din "godisgris till karl" eftersom jag typ åt upp alla.

Lily:

Åh, så typiskt när du gjort dig till så mycket... Men tanken var ju god. Jag tar en nu när jag ska kika runt i din blogg! :-) *smaskar*

Kommentera inlägget här: