tygtryck/fabric printing

SV:Så här ser det ut hemma när jag trycker.
ENG: This is how it looks like when I print.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  
SV:Så här ser ramen ut.
ENG: The frame..
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


SV:Trycket ser som jag jobbar på nu ser ut så här.
ENG: The print...
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Linnen, kalsonger, trosor och plånböcker blir det denna gång.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

SV:När jag trycker använder jag en screenram och en rakel. Den här ramen är riktigt bra  Kemikalerna för att exponera ramen har jag köpt från samma ställe och hittas här Beskrivning hur man gör får man med på köpet! För att kunna exponera behövs en stark lampa, jag använder en som anbänds på byggen. Om man inte ids joxa med kemikalier kan man alltid skära ut en schablon, då kan samma ram användas till olika tryck. Schablontryck är ett bra sätt att börja på om man inte är så erfaren. Det viktigaste är att inte vara rädd, utan bara köra, tryck på billiga saker så vågar du!

ENG: Check out the links above for frames and chemicals for sale. On how to print, check the video in the next entry. Don't be afraid, just go for it! Print on cheap things in the beginning, then you wont weep if you mess up a bit.


Marika:

Vilket häftigt och vackert tryck! Säljer du också?

katarina:

fina fina trycket! Jag älskar mitt linne.

Kommentera inlägget här: