sömnen och tiden

Jag har sömnproblem. Jag ligger minst en timme varje natt och vrider och vänder på mig och kan inte slappna av, kan inte somna in. Ja, det kanske inte är så farligt, jag somnar ju tillslut i alla fall, men det är ganska trist att bara ligga. Speciellt när mannen och barnet snusar, snarkar och det låter så skönt att bara sova. 

Varför jag inte kan sova vet jag. Jag har alldeles för mycket pyssel i huvudet som vill ut, men som jag inte hinner göra. Det är alltid samma problem, min hjärna går på högvarv, men hur ska man hitta tid till att göra alla grejjer. Jag drömmer om att kunna vara pysslare på heltid, som Debbie Travis, Martin Timell och Martha Stewart, fast jag skulle göra snygga saker. Tills dess så antar jag att jag borde använda block och penna mer, det man inte hinner göra kan man alltid kladda ner, för att göra senare, jo jag tror att jag ska ha mer tid någon gång. Då skulle min stackars lilla kreativa hjärna får vila lite. Nu tänkte jag hinna trycka tygtryck, eller i alla klippa till tyget det ska tryckas på, alltid något. 

Kommentera inlägget här: