frukostgröten

Haha, jag har sovmorgon! Åt nyss gröt. Jag äter oftast gröt till frukost. Havregrynsgröt går att variera i det oändliga, så man behöver aldrig bli trött på den. Den här portionen åt jag igår.
image134
Jag inspirerades av evaslevas gröt och provade att ha ett ägg i, sick! men det var inte så farligt och mer mätt blev jag. De övriga ingredienserna är: havregryn, vetekli, solrosfrön som kokas. Sen rörde jag ner rårivet äpple, ringlade över honung och strösslade med hackade nötter och mandlar. Till gröten hade jag sojamjölk, det är en perfekt kombination med havregrynsgröt. Även fast att man tål vanlig mjölk är det värt att prova med sojamjölk, det är såå mycket godare (och man får inte sur mjölkandedräkt).

Idag bestod min gröt av havregryn och vetekli, med honung, skivad banan och solrosfrön på och såklart sojamjölk till.
Kategori: mat
Lia:

mums

Kommentera inlägget här: