gamla fotoalbum

För några veckor sedan gick kusinerna igenom vad vi ville ärva av mormor och morfar. Det kändes lite konstigt, men var bra att få gjort. Då jag inte har några möbler alls, blev det så att jag tog ganska många saker. Jag gillar verkligen 50tals design så det kommer att passa perfekt.  Ett av mina fynd bland småsakerna var dessa gamla fotoalbum. Alla fotona hade trillat ut och låg i högar, de fick ligga kvar men albumen tog jag hem. Jag älskar den gamla kvaliten. Jag brukar vara så dålig på att få in kort i album, jag brukar inte ens komma så långt att jag framkallar. Men sedan jag fått barn har det blivit lite bättring. I Belgien har jag gjort en scrapbook med min sons första bilder, det är kul, men ack så tidskrävande.
image128
Nu orkar jag inte riktigt dekorera varje sida, så jag har "bara" klistrat in foton och skrivit kommentarer. Jag brukar tycka att det är lite jobbigt med text, men av erfarenhet vet jag att det är bra att ha. Det är så lätt att glömma annars.image129
Jag tycker att man inte ska vara rädd att klippa i foton. Klipp bort sånt som inte behövs, om det ser bättre ut på sidan. Ibland kan det vara kul att ha med lite miljö i bakgrunden, men oftast är det bättre utan. image130
Ååh, jag är så glad för att äga de här albumen. De är så fina. Kolla bara mönstret på insidan av pärmen! Det känns bra att ha tre album som bara väntar på att fyllas, det är som att jag bara vill framkalla mer på en gång. Men jag får vänta lite, på crimson kostar de 1kr/st om man framkallar mer än hundra. De har bra och snabb service.


Evasleva:

Jag visste inte att de var döda! När?

postfoto.se kan jag rekomendera annars också.

katarina:

fan vad fint kajsen. och vad bra att du är barnfri hela veckan! det blir bra det.
pussar och kramar

anna:

fiiiint!
puzen

Kommentera inlägget här: