produktiv

Idag har jag inte bara tagit hand om min son, lagat bolognese, klämt i mig en burgare på O'Learys, diskat en massa utan även sytt 27 plånböcker. Äntligen har produktionen kommit igång!

image147
När man syr många saker på samma gång har jag bra tips för att spara tid.
image148
Gör ett moment i taget, på alla sakerna. På så sätt kommer du in i rörelsen och det går snabbare och du slipper byta söm, pressarfot mm hela tiden. Tänk som ett löpande band med dig själv liksom.
image149
Det går också fortare om du bara syr på utan att klippa trådar emellan. Detta är speciellt bra när du sicksackar, men även då du syr andra sömmar, se bilderna. Sen när du är klar med ett moment kan du klippa alla trådar mellan sakerna, man sparar mycket tid på att inte ta upp saxen mellan varje!

Nu finns det alltså återigen Cash is King plånböcker att handla i min Etsy affär. Bästa julklappen!
Kategori:
Kommentera inlägget här: