Spetsbolero


Denna dramatiska spetsbolero gjorde jag för ganska länge sedan, men nu har Emelie tagit över den, den passar henne perfekt.


Jag ville spara den fina kanten och utnyttja den hela vägen, så jag klippte framdelarna så att luvan hängde ihop med resten.

Ärm- och bakdelen såg ut så här. Jag sydde ihop allt med en overlock söm och sen sydde jag på en dubbelvikt kant i nederdelen av ärmen och boleron i samma tyg.


Tänk att få använda denna kropp som modell! Snyggo!
Fembot:

wowowow! Coola puckar, måste jag säga. Måste börja sy igen, förfan. Inspirerande blogg!

Evasleva:

Du har ingen över som ligger och skräpar?...



jag ska på bröllop den 14/2 och jag tänkte ha den där svarta axelbandslösa klänningen, du vet. Den jag hade på min examensmottagning om du kommer ihåg. Men.. man får ju inte vara baraxlad i kyrkan och det är lite för mycket öl i mina armar för tillfället (farligt att resa i tyskland och tjeckien) så det skulle vara bra med nått som skyler lite.



Eller har du sett nåt snyggt i nån affär? Eller har du ett jättelätt mönster eller nåt annat förslag?

Kommentera inlägget här: