tiden

Ja, jag har fyra klänningar i huvudet som borde få finnas i verkligheten. De bara suktar efter att bli befriade och få pryda min kropp och få gå ut och roa sig lite. Det är ju klänningar så bra på. Men jag är då så elak och låter dem vara inspärrade, ja inte för att jag gärna vill det, jag vill ju mycket hellre ha dem i min garderob. Tyvärr är det dock så att jag inte riktigt har tiden att befria dem från evig glömska.

Vakna, byta blöja, borsta tänder x2, klä på x2, cykla,  lämna dagis, pendel, jobba, jobba, pendel, cykla, hämta dagis, köpa mat, laga mat, byta blöja, diska, städa, pyjamas på x2, borsta tänder, natta, klappa, klappa, såja, pusta ut, sitta lite, äta chips, titta tv, orkar inget mer, läsa bok, borsta tänder, kissa lite, gonatt, dödstrött.

Nej, det hinns liksom inte med. Och nu ska jag ha semester i en vecka och då planerar jag att ta med mig fröna till klänningarna, men så tänker jag att jag syr och syr på jobbet och att nu ska jag banne mig ha semester. Hur ska jag hinna vila om jag ska släppa klänningarna loss? tiden alltså.
Evasleva:

Vad ska du göra på semstern?



Jag har också semester snart, snart bara lite kvar nu. Sen; YIPPIE!

Vi ska upp till Kiviniemi, det ska bli så kul.

Kommentera inlägget här: