kvinnodagen

Åå, snart ska jag bege mig och min son iväg och bli upplysta och inspirerade på Södra teatern. Föreläsningar, vaginamonologer, paneldebatter och världens bästa ÖFA erbjuds på scen. Just nu pratar de om media, kön och feminism, så jag borde verkligen gå nu.

Apropå kvinnodagen så mailade jag in till ring p1 igår och klagade på p1's program meny. Jag skrev:

'Jag lyssnar på p1 ofta och blir sällan upprörd. Men igår när jag lyssnade på Meny blev jag ledsen och trött. En meny speciellt för internationella kvinnodagen presenteras, med feminin touch, "vi kvinnor äter ju lite annorlunda än männen".

Vilket biologistiskt dravel! Snälla p1, spara mig från ett småfnittrande programledarpar som förminskar en sådan viktig dag till en "tjejmiddag" då vi kan bjuda "brudarna" på något extra gott och "feminint".'

Och Täppas läste upp det! Lyssna på programmet här. Leve demokratin!

Och programmet jag blev sur på här.
Evasleva:

Hur var det då? På södra teatern. Hade varit intressant. Bra att du skrev insändare.

Fin tröja! Och supersnygg klänning!

Kommentera inlägget här: