pärlplattan

Ett av mina favoritpyssel är pärlplattor. Det var ju så trendigt där ett tag, nu var det dock några år sedan sist, men jag känner att det snart är dags igen.
image306
Den här pärlplattan gjorde jag för några år sedan i mellandagarna då jag fått ett picture pearl set av min syster i julklapp. Vet ej om företaget finns kvar, men photo pearl finns, det är visst samma sak, de kanske har bytt namn? Tyvärr har denna platta flyttat några gånger och börjar ramla ihop lite, men den är ju fin ändå. Jag blev asglad när jag öppnade paketet vill jag minnas, har pärlat en hel del innan detta set fanns på marknaden. Då pixlade jag bilderna i photoshop och satt och räknade rad för rad. Med programmet man får i setet blir det betydligt lättare. Ett superkul pyssel som man lätt kan ta till sig då man kan göra så personliga alster.
Kategori:
Evasleva:

hur gör man för att pixla bilderna i photoshop?

kajsa:

ok, för din skull så har jag startat photoshopskola, så kolla inlägget ovan.

Anders:

Hej!

Företaget finns kvar och ligger i Uppsala, vi har tillverkat plastpärlan Nabbi sedan 1958! Idag heter produkten PhotoPearls - vilket du kan pärlifiera dina egna digitala bilder med. Just nu bygger vi om vår webb (photopearls.se) men för mera information kan du se vår inspiration/instruktionsfilm

http://www.youtube.com/watch?v=CXf2SvwXD_8

Mvh
Anders

Kommentera inlägget här: