pixla

Eva har frågat mig om jag kan lära henne lite photoshop förrut, men eftersom vi träffas så sällan har det inte riktigt blivit av. Därför tänkte jag starta en lite photoshop skola. Vi får se hur länge jag ids fortsätta. Tänkte i alla fall lära ut några av de funktioner jag använder mest. Photoshop har massvis med olika funktioner och jag kan bara en liten del, men jag har blivit bra på det under mina skol- och designår. Oftast finns det flera olika sätt att nå fra till samma resultat och det finns säkert andra sätt som är bättre än mina.

Första grejjen jag visar är hur man pixlar en bild, då jag skrev om det i förra inlägget. Det är superenkelt. Gå in på filter i huvudmenyn sedan -pixelate och -mosaic. Här finns en förhandsgranskning så man lätt kan kolla vilken cell size man vill ha. Det är bara att dra den blåa pilen i botten av rutan.

ex:
image307
cell size 16

image308
cell size 155.

happy pixling!
Kategori:
Evasleva:

åh vad bra! Tack!

Kommentera inlägget här: