sidenklänning

Har sytt en klänning. Shit vad jag är kreativ ikväll! Har varit jättetrött idag, men fick visst ny energi när jag fick vara ensam, då Jack somnat. Det blir lätt väldigt intensivt när det bara är vi två hela helgen.

image322
Jag kan tyvärr inte bjuda på något mönster, jag freestylade mycket. Jag utgick från en meter sidentyg som jag inhandlat på tygverket. Bredden ligger på 112 cm. Innan jag klippte till delarna klippte jag av ca 7cm för bältet på hela bredden. Sedan lade jag la ut hela tygbiten och vek sidan mot mitten, så att man har halva tyget vikt. Jag tog en t-shirt klänning jag har från Weekday. Den vek jag mitt fram och såg till att sömmarna låg mot varandra. Så la jag klänningen ovanpå tyget med vikningen mot vikningen. Och därifrån freestylade jag en klippning, så som jag trodde jag ville ha det. Sedan tog jag den tillklippta framsidan och klippte en likadan, förutom vid halsringninen där jag gjorde bakdelen högre. Sy ihop, sicksacka och fålla gick snabbt. Att göra bältet tog typ lika lång tid som själva klänningen. Beskrivning på det kommer för hoppningsvis senare.
image323
Anna:

Fiiiin!

Lily:

Jättefin! *åh, vad jag är sysugen*

Kommentera inlägget här: