arga mammans klagobrev

Hej Lindex!
Jag har handlat de mesta kläder till min son hos er då jag tycker att ni utmärker er när det gäller könsneutrala kläder. Jag har verkligen gillat att inte behöva dela in min son i den gällande könsordningen från början. Tydligen finns det en eftertanke hos er vid just denna fråga och jag uppskattar verkligen ert arbete.

Nu har min son dock blivit större och jag var tvungen att gå över från baby till barnavdelningen och där fick jag en chock.  Allt det jag gillat tidigare var som bortblåst. Jag gick till pojkavdelningen, jag har ju en son trots allt. Där fann jag endast maskin- och spidermantryck på grått, blått, grönt och svart. Så tråkigt. Över till flickavdelningen för att se om det var bättre där, men nej. Rosa, lila med volanger och puttinutt. Jag fann enstaka plagg som skulle kunna kallas könsneutrala, men den stora helheten gjorde mig deprimerad. Varför inte fortsätta i samma stil som er fina babyserie upp i åldrarna? Måste jag se min son tvingas in i normen nu bara för att han behöver strl 92? Jag kommer tyvärr inte handla några pojkkläder på Lindex förrän jag ser en ändring. Som det ser ut nu får jag sy eget. Trist!


Kommentera inlägget här: