den lila


Lagom till den första snön fick jag klart den lila klänningen.

Vi har lila vecka på jobbet och efter syjuntan i onsdags fick jag med mig en halv klänning hem. Nu är den klar, alltid skönt att avsluta, det bli lite ofta halvfärdigt. Mönstret hittade jag i månadens Burda tidning. Very Roland Mouret, if you ask me.

Bara att jag har lite mer rörelsevidd, men jag antar att dessa klänningar inte riktigt är gjorda för att röra sig i, förutom att pinna sig fram på röda mattan då. Själv tänkte jag gå till jobbet i min lilla lila, sen kanske det hinns med en dans också efter museum och middag ute på lokal, har en härlig dag framför mig alltså!
Evasleva:

Den blev ju skitsnygg! Gillar verkligen urringningen. och färgen.

Lo:

Åh, en sån ska jag sy när jag loosat min gravidmage.

Tanja:

Den blev ju assnygg! Tänkte sy en sammetsvariant av den som en annan tjej höftade ihop på lilakvällen, tror det blir fett.



Kul ny design, förresten! Knarkar din sida en del. Pysslar sönder själv.



Ha det!

Kommentera inlägget här: