sängbordsbokhylleskrivbordet

Lever man trångt som vi gör får man tänka till inför varje pryl som ska in i lägenheten. Den här möbeln har jag tänkt på ett tag nu.

Jag har velat ha ett sängbord, men det är lite svårt med loftsäng. Sen behöver vi en bokhylla också och jag vill gärna uppmuntra Jacks ritande, så ett skrivbord till honom ville jag också ha. Nu gjorde jag en alt-i-ett-möbel.

En vanlig Ivarhylla från Ikea fick gröna hyllplan. Skrivbordet gjorde jag av ett lite större hyllplan, det fick också grön lackfärg. Det fäste jag med metallvinklar från sidorna. För extra stabilitet skruvade jag fast ett upp och nervänt V från lite skräpvirke jag hittade utanför vinden.

Som anslagstavla skruvade jag upp en gardinskena med nypklämmor att hänga teckningar mm på.
Jepp, nu har alla det vi behöver och inte tog det många kvadratmeter!
Josefine:

allt bra då? :D

Evasleva:

Smart!!

Kommentera inlägget här: