bonefolder

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

SV:Jag vet inte vad det svenska ordet är, men den ser ut som en brevsprätt och är gjord av ben. Bonefoldern introducerades till mig när jag gick på accessoardesign utbildningen i London, den används mkt vid tillverkning av läderväskor. Men jag använder min hela tiden. Den är perfekt till att peta ut hörn på ut och in vända väskor, få till en skarp vikning på papper mm, att markera på läder eller annat halvmjukt material, pilla in saker i ngt, osv. Det är även ett av Martha Stewarts favorit verktyg.

ENG: The Bonefolder is a very useful little tool. I got to know it learning how to make leather accessories at London College of Fashion. I use it all the time. Poking things, making that really sharp crease, marking things, or just opening a letter nicely. Even Martha Stewart loves it, so why not get your own, they're cheap!
Evasleva:

mailen krånglar så jag skriver här istället :) Den 13:e passar utmärkt. Dagen går bra. Jag och D ska ut och äta på torsdagen (14:e alltså).
kram

Kajsa Ramberg:

Hej Kajsa!

Bonefolder heter falsben på svenska. Lustigt att jag ramlade på ditt inlägg. Nu vet jag vad det heter på engelska. Alltid bra att veta. Jag har för övrigt en del älgben som väntar på att jag ska göra falsben av dem.



Mvh/

Kajsa

Erika:

Hallå, Kajsa Ramberg!



Jag skall också tillverka falsben av älgben. Undrar om du har några tips om vilka ben som passar bäst?

Kommentera inlägget här: