synundersökning

Jag hade fått för mig att jag kanske börjat se bättre och skulle slippa hela glasögonprylen. Vissa dagar känns det som att jag ser långt och tydligt, men det kanske har med andra saker att göra än ögonen. Nu var tdet yvärr tvärtom, jag har sämre syn än tidigare. Typiskt. Har varit utan glajjer i två år nu, har väl bara vant mig vid att inte riktigt se så bra.

 Synundersökningstanten var väldigt mjuk och trevlig, kändes som att man skulle få massage istället, men nej, fick bara prova en massa olika apparater och läsa bokstäver. Sen kom domen: höger öga ser bara klart en meter fram, och vänster öga är astigmatiskt. Kulkul. Ja, fast lite kul är det ju, jag kommer få ha ett par snygga glasögon! Och jag tror att jag bestämt mig för par nummer 6. Skulle vilja ha dem stålfärgade dock, det går kanske att fixa. Tack för alla råd, jag lyssnade inte på dem, flest röster fick 4 och 7 och så väljer jag 6. Imorgon ska jag gå och beställa dem.
Kommentera inlägget här: