att flyga

Den här månaden kommer min familj spendera 20 timmar på flygplan och då är det bara sträckan Stockholm-Bryssel. Vi kommer inte ha pengar över till något annat än att resa. Hur har vi råd med fem t o r resor? Det sjukt när jag tänker på hur mkt pengar som bara flyger iväg (ursäkta ordvitsen). Men vad skulle vi annars göra med pengarna? köpa en stor TV, en fungerande kamera, galet mkt kläder, ett skrivbord med skön stol eller gå på bio varje dag? Efter den listan känns det inte så sjukt längre.
            Man ska spendera tiden med dem man älskar eller på vägen till dem. Inget annat är ju värt så mycket i jämförelse med det. Råkar man älska människan i ett annat land får det helt enkelt bli så här. Vad är en kamera som fungerar när man kan ta randiga foton, en Tv när man har dator och nya kläder när man kan sy? Å nej, den materiella lyckan kan jag var utan tills vidare.
katarina:

jamensåklart! Jag åker nog inte med er, det blir för dyrt helt enkelt. åker till malmö den 18e och nu i helgen måste jag tydligen hämta min kissekatt.
det får väl bli till hösten då, en sprakande höstweekend i gent låter ju trevligt!?

Kommentera inlägget här: