gårdagens middag, dagens lunch

Jag hade tänkt från början att jag inte skulle ha med mat i den här bloggen, inte så mycket vardagligt alls faktiskt. En renodlad pysselblogg skulle det bli. Det hade nog blivit tråkigt, inte för att bara pyssel är trist, men för att jag hinner pyssla så lite. Jag har struntat i mina ambitiösa planer och visar nu det vardagliga.
image164
I går gjorde jag frikadeller i tomatsås och åt med fullkornspasta och rikligt med parmesanost. Jag är en sucker för bolognese. Spagetti och köttfärssås har liksom alltid fungerat, I love it. Det blir att jag gör det ganska ofta, billigt, snabbt och lätt. I går däremot satte kreativiteten in och jag gjorde frikadeller istället. Ja, eller stora köttbullar om man vill prata svenska. Ingredienser: Blandfärs, lök, mjölk, ströbröd, riven morot, ägg, salt, peppar, chilipeppar, herbes de provence och passerade tomater. Hade gärna haft hackad färsk persilja på toppen, men det hade jag inte hemma.
Kategori: mat
Kommentera inlägget här: