oinspirerande

Ok, jag köpte en Solo i förrgår. Jag var sugen på att läsa en blaska, en med mode i och så fick jag ett lipgloss på köpet. Nu måste jag bara få klaga lite. Jag brukar inte gilla att dissa enskilda personer men nu känner jag behovet. På tidningens modesidor finner man detta:

"Hur vill SOLOs begåvade (och snygga) stylister se ut i vår? Vilka är deras favoritobjekt? Vi frågade dem, helt enkelt. Här är deras svar. (av Josefina Oddsberg, Karolina Skande och Elin Kling)"

Alltså har de snygga solostylisterna frågat sig själva om hur de själva vill se ut i höst (antar jag även fast att det står vår) Jag har inget problem med sidan annars, jag gillar plock sidor med godbitar ur säsongens sortiment. Men kom igen! ha liiite självdistans.

Sen på ett annat uppslag kan man läsa:
"Se SOLOs moderedaktörer Elin som du aldrig sett henne tidigare - vi gav superstylisterna Josefina och Karolina i uppdrag av att styla henne i höstens snygga trender. "

Ja, samma stylister där, nu är de visst superstylister också. Går de aldrig ut från redaktionen kan man undra? Har de en liten egen klubb som de inte kan se utanför? De får husera fritt på tidningens modesidor och skriva precis vad de vill, saker som kanske skulle passa bättre i deras egna bloggar.

Nä, nu får jag sluta vara så upprörd, undrar varför jag blir så irriterad. Jag har alltid svårt med icke existerande självdistans. Jag ska då aldrig köpa den där tidningen igen.
Kommentera inlägget här: