en ros

Landet fyllde 3år igår. Det firades med ett hejdundrade kalas, jag hade jättekul och var helt i gasen. Inte så ofta jag är ute och svänger de lurviga, som en ko på grönbete skulle man kunna säga.
image278
Jag tillverkade den här rosen som födelsedagsblomma. Det är apenkelt att göra själv. Kan ju vara bra till stundande Valentinsdag. Ta bara ett stycke tyg ca 60cmx10cm. Hitta en pinne på marken, inte på trädet. (detta var det svåraste, då jag upptäckte att de städar alla buskage i Telefonplan) Vik tygremsan på mitten och rulla runt pinnen, med vikningen uppåt. Skrynkla lite då och då så att det ser rosaktigt ut. Sen knyter du bara fast med ett vackert band i nederkanten. Voilá, det ären ros utsprungen!
katarina:

hej gulliga du!
din ros var verkligen jättefin och du likaså! tack för sjukdomspeppet, det är kanske ett uns bättre nu men fan vad tungt det är att vara såhär svag. pussar och kramar vi ses snart när jag kommer ut på andra sidan!
pusspusspuss

Kommentera inlägget här: