jobb!

Yes! jag har fått ett jobb! på tygverket kommer jag att sy gardiner, kuddar, draperier mm och även stå i butiken. Jag har jobbat fyra dagar nu och det är jätte roligt, känner mig hemma på en gång. Det beror nog på att cheferna och personalen är så trevliga. Och för att jag får sy sy sy! Det som jag gillar allra bäst. Jag har tänkt den cyniska tanken att det inte finns några hantverksjobb kvar i det här landet då allt görs billigare i andra länder, men ack vad jag bedrog mig. Jag älskar ju att tillverka saker och att få göra något man är bra på är så peppande, så det passar perfekt! Sortimentet i butiken är verkligen bra, så mycket tyg! När jag googlade tygverket hittade jag t ex denna fina tunika som rino sytt av tyg hon köpt i butiken. Hon har en fin blogg med mest barnkläder.
image301
Jag har också kollat in detta tyg och kanske slår till, en av alla bra saker med detta jobb är att jag får rabatt!
Evasleva:

Jättegrattis! Jag är så glad för din skull. Nu får vi hoppas på mig :)

katarina:

GRATTIS FÖR FAEN!
när ska vi fira?

carina /rino:

Det låter som ett jätteroligt jobb! Då lär vi nog ses nångång...

Kommentera inlägget här: