kort från förr

Ett kort jag gjorde förra våren.
image268
Tänkte visa och förklara hur man fodrar ett kuvert. Det blir så mycket lyxigare och mer speciellt. Först gör jag en mall till mönsterpappret av ett tomt kuvert i samma modell som jag tänker använda. Sedan klipper jag bort baksidan så att bara framsidan och triangeln är kvar, då klipper jag bort ca en halv centimeter runt om och på triangeln klipper jag bort så mycket som behövs för att limmet ska visas. Sedan är det bara att rita av mallen på ett fint papper, klippa ut, sticka in i kuvertet, stäng kuvertet och pressa på övre kanten, öppna igen och limma på kanten av triangel delen av det mönstrade pappret och pressa mot kuvertet, klart!
image269
Det här kortet har jag designat i Photoshop och sedan skrivit ut på en vanlig bläckskrivare.
Lily:

Tack för tipset! Det måste jag prova. Håller med om att det ger en fin helhet och ser lite mer arbetat ut. Kanon!

Jag har laddat upp julkorten på min sida och vill bara visa dig hur jag blev inspirerad av ditt foto på Herr Judits julskyltning. Tack för inspirationen!

Kram från Marie

Kommentera inlägget här: