radioio acoustic

Beställde en högtalare av pappa när han var i Japan, en som man kan koppla direkt till datorn, utan att gå igenom en förstärkare, har rationaliserat bort cd skivor ur mitt liv. Det är skönt, då jag tycker att cd skivan och dess fodral typ har den fulaste och dummaste designen i världen. Hur kunde snubben (ja, jag tror att det var en snubbe) som kom på cd fodralet få igenom idéen så att den har varit allenarådande så länge? Det är ju världens mest korkade design!

I alla fall så har jag fixat adapter nu till den japanska kontakten till soundwallen så kan jag lyssna på musik nu, äntligen! Jag har vägrat eftersom jag tycker att iBooken dödar musiken. Det har tydligen blivit lite bättre nu med de senare modellerna, men det är ändå inte samma sak, det blir liksom bara diskantigt.

Nu lyssnar jag på radioio acoustic café genom itunes och är hur nöjd som helst. Precis vad jag vill lyssna på nästan jämt.
Kommentera inlägget här: