örngott till dagis

Jag har glömt att fixa kudde och örngott till dagisvilan i typ hundra år,  ikväll tog jag äntligen tag i det. Så här gjorde jag:


Jag använder ett tyg från Tygverket som är lika brett som kudden. Jag måttar längden genom att lägga ut tyget en bit runt ena kanten, under kudden och sedan....

...runt andra kanten och över kudden till första kanten där jag klipper av med lite sömsmån.


Så kastar jag långsidorna och fållar kortsidorna.


För att sedan måtta igen. Jag lägger ena kortsidan kant i kant med kuddens kortsida, viker runt kudden och över kanten igen, håller i tyget i ena långsidan för att smyga ut kudden från andra långsidan. Nu är det bara att sy ihop.
 
Vilket jag gör på långsidorna.


Sedan är det bara att vända örngottet rättvänt och stoppa in kudden.

Klart!
Evasleva:

den vilar nog Jack gott på.

Kommentera inlägget här: