nya byxor

Jacken har också fått byxor i krossad sammet. Sydde dem igår när jag inte orkade vara sjuk längre, det gick bra om jag tog lite vilopauser emellan.

Först klippte jag ut delarna till byxan ur sammeten, sedan ett monogram ur lacktyg, ganska snirkligt blev det. Det tjusiga J:et limmade jag på ena byxbenet för att slippa nåla. När jag skulle sy på det märkte jag att jag inte var i toppform. Kringelikrokar brukar jag bemästra, men igår blev det lite vajigt, men men, det blev snyggt ändå. Efter den persen var det bara att sy ihop själva byxan som jag gjorde med en overlocksöm på min hushållsmaskin. Sist sydde jag in ett resår i midjan och så var de klara. Sen fick jag vänta på att Jack skulle komma hem från dagis. Ombytta roller. Irma var så snäll och hämtade Jack så att jag slapp ut i kylan, jag somnade visst på soffsängen i väntan...


Men sen kom det en intensiv unge som älskar nya kläder, tur!


Här syns även att jag vänt sammeten åt olika håll på benen, aj aj. Voj, vad sjuk jag måste varit...jag har ju inbankat i ryggraden att alltid klappa sammeten, för att kolla riktning, innan man syr, men men igen, tänk på det ni som syr sammet!


Snyggt mono-G va!
Anni:

Vilka häftiga byxor du skapat. Tänk om man vore så duktig och hade fantasi och tålamod till att sy.

Vad mycket kläder man skulle ha då :)

Kommentera inlägget här: