piffa din tisha!


Igår piffade jag till den här tishan! En vanlig svart från hm, blev ganska mycket tuffare.


Först klippte jag ut former ur olika tyger; lack, nylonband och läderimitation, alla med kanter som inte fransar, för att slippa vika kanterna.


sedan nålade jag en mitlinje med hjälp av det gulliga måttbandet jag fick av mamma i julklapp. Detta gjorde jag för att jag gjort ett symetriskt mönster och ville att det skulle sitta i mitten.


Jag tycker att textillim inte brukar hålla så bra, men här fungerar det mycket bra att använda istället för nålar. Så jag limmade fast alla bitar på tishan och lade tidningar ovanpå som press, jag hade även en tidning inuti tishan, så att den sinte skulle klibba ihop. Sedan väntade jag lite så att det torkat och sydde runt formerna på symaskinen, med relativt lång stygnsslängd. Klart! Jag gillar monokroma mönster och kommer nog fortsätta med det, för att göra applikationer behöver man så lite tyg så man kan köpa precis den färg man vill ha i flera olika material, utan att kostnaden drar iväg.

Kommentera inlägget här: