byteshandel


Fick den här härliga 80ies blåsan hemskickad efter en byteshandel på Etsy med rainflowerVintage.

Ska bara korta ärmarna och ta bort axelvaddarna, sen är den perfekt!
Hanna:

Hej! råkade komma förbi din blogg och ser att du syr en hel del ? Jag äger ett företag som den 9 Maj ska anordna en modevisning där oetablerade kläddesigners får visa upp tre kreationer inför publik men också press och annat branschfolk. Jag undrar om det här skulle vara något du är intresserad av att delta i? Jag skulle gärna vilja kika på lite bilder av det du gjort! Svara till vår mail : [email protected] .Mvh Hanna Öhrn, Unsigned design

Maria Lundström:

Hej, vi pratade pyssel på Suverän. Det var en tjusig klänning och en rolig sida, men som hobbybokbindare måste jag givetvis fråga: varför har du ett falsben på bilden högst upp? Är det ett vanligt pysselverktyg rent allmänt? Jag hade aldrig sett ett falsben innan jag började med bokbinderiet, men där är de verktyget framför alla andra, ungefär.

kajsa:

ja, nu vet jag vad det heter på svenska också! falsben. i skolan i london kallade vi det för bonefolder och använde den mycket då jag gjorde läderväskor. Ett så enkelt litet verktyg som jag älskar!

Kommentera inlägget här: