Haremsyxor för en dandy

Sorry att jag inte hört av mig på länge. Jag har blivit befodrad och jobbar numera heltid. Då blir det inte så mycket tid över till bloggande, eller pysslande, men jag syr ju fortfarande egna grejjer ibland, som igår t ex.

Då blev det ett par byxor och en rosett för håret i oranget ylle/kashmir och rutigt ylle.

Har haft på mig byxorna idag och de är världens skönaste, de är fodrade med acetatfoder och sticks därför inte, kashmir är ju väldigt mjukt, men jag är känslig mot ylle. Jag gillar verkligen haremsformen, så löst och ledigt!

Så här ser pashminageten ut förresten, en sorts kashmirget som förekommer i Kashmirregionen i norra Indien och producerar kashmirull. För att tillverka kashmir använder man bara underullsfibrer, täckhåret tas bort. Så, nu fick ni lite materiallära på köpet.

Kommentera inlägget här: